Regulament electoral din ONG CIOFF România

Articolul 1: Scopul Regulamentului

Acest regulament stabilește procedurile și criteriile pentru organizarea alegerilor în cadrul structurilor de conducere ale ONG CIOFF România, în conformitate cu prevederile statutare ale organizației.

Articolul 2: Structura Alegerilor

  1. Funcții supuse procesului electoral:
    • Președinte
    • Vicepreședinte grupuri și promovarea asociației
    • Vicepreședinte festivaluri și relații internaționale
  2. Termenele pentru depunerea candidaturilor:
    • Candidaturile se vor depune cu minim 15 zile înainte de data alegerilor

Articolul 3: Eligibilitatea Candidaților

Pentru a fi eligibil pentru funcțiile supuse alegerilor, candidatul trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

  1. Să fie membru activ al ONG CIOFF România cu cotizația la zi
  2. Să nu aibă conflicte de interese
  3. Să fi participat activ la activitățile ONG-ului în ultimul an
  4. Să fie cetățean român, conform cerinței statutare ca membrii organelor de conducere să fie în majoritate absolută cetățeni români
  5. Să nu se afle în situațiile de excludere prevăzute de statut

Articolul 4: Dosarul de Candidatură

Dosarul de candidatură trebuie să conțină următoarele documente:

  1. Declarația de candidatură care să includă:
    • Funcția pentru care candidează (președinte sau una din pozițiile de vicepreședinte)
    • Motivația candidaturii
    • Experiența relevantă în domeniul specific funcției vizate
    • Viziunea și obiectivele propuse pentru mandatul solicitat
  2. Scrisoare de recomandare din partea unui ONG membru activ al CIOFF România, cu următoarele specificații:
    • Să fie emisă de o organizație cu cotizația achitată la zi
    • Să fie semnată de reprezentantul legal al organizației
    • Să detalieze motivele pentru care organizația susține candidatul
  3. Documente obligatorii:
    • Copie după cartea de identitate
    • Cazier judiciar recent
    • Curriculum Vitae actualizat
    • Declarație pe proprie răspundere privind absența conflictelor de interese

Articolul 5: Convocarea și Desfășurarea Alegerilor

  1. Convocarea:
    • Se face de către Consiliul Director
    • Se comunică cu minimum 15 zile înainte de data alegerilor
    • Se transmite prin email și telefonic către toți membrii
    • Include locul, data, ora și ordinea de zi
  2. Cvorumul:
    • Adunarea Generală este legal constituită în prezența a minimum 50% din numărul total al membrilor
    • În lipsa cvorumului, se face o nouă convocare după 1 zi, când Adunarea va fi legal întrunită indiferent de numărul membrilor prezenți
  3. Reprezentarea:
    • Un membru poate fi reprezentat prin delegat
    • Un delegat nu poate reprezenta mai mult de un membru, conform statutului
    • Delegarea trebuie făcută în scris și prezentată înainte de începerea ședinței
  4. Procedura de vot:
    • Votul poate fi deschis (prin ridicare de mână) sau secret, la decizia Adunării Generale
    • Fiecare membru activ are drept la un vot
    • Deciziile se iau cu majoritatea simplă a voturilor membrilor prezenți
    • În caz de paritate, decide președintele ședinței

Articolul 6: Validarea Rezultatelor

  1. Sunt considerați valabil exprimați doar voturile membrilor activi cu cotizația la zi
  2. Pentru fiecare funcție supusă alegerilor, este declarat câștigător candidatul care întrunește cel mai mare număr de voturi
  3. Rezultatele se consemnează într-un proces verbal semnat de președintele ședinței și secretar

Articolul 7: Comunicarea Rezultatelor și Numirea Echipei Complete

  1. Rezultatele alegerilor se comunică:
    • Imediat după numărarea voturilor, în cadrul ședinței
    • Prin email către toți membrii organizației
    • Pe site-ul oficial al organizației
  2. În termen de 30 de zile de la validarea rezultatelor alegerilor, președintele nou ales va proceda la:
    • Numirea Secretarului General
    • Numirea Trezorierului
    • Comunicarea componenței complete a echipei de conducere către membri

Articolul 8: Mandatul

  1. Durata mandatului este de 4 ani, conform prevederilor statutare
  2. Mandatul începe efectiv de la data validării rezultatelor alegerilor
  3. Predarea-primirea atribuțiilor se face în termen de maximum 30 de zile de la validarea rezultatelor

Articolul 9: Dispoziții Finale

  1. Prezentul regulament poate fi modificat prin votul majorității membrilor activi prezenți la Adunarea Generală
  2. În cazul unor situații neprevăzute în acest regulament, se aplică prevederile statutului CIOFF România
  3. Contestațiile privind procesul electoral se depun în termen de 48 de ore de la anunțarea rezultatelor și se soluționează de către Consiliul Director în termen de 5 zile lucrătoare

Adoptat în data de 28.02.2023 Buzias
Comitetul Executiv și adoptat în Adunarea Generala in accord cu Statutul CIOFF Romania